Šnek. Pomoc!

14.02.2021

Objevil se mi šnek v akváriu, co mám dělat, jak se ho zbavit? 

Hlavně nepanikařte, klid -  šneci jsou v akváriu užiteční. 

Šneci vám sbírají zbytky potravy, co nechaly ryby a někteří i odumřelé rostliny, čili "uklízejí" akvárium.

Někteří pomohou i s řasou.

O šnecích byly napsány dva parádní články, nebudu se tu opakovat a sepisovat něco, co už existuje. 

Doporučuji si o šnecích přečíst tyto dva články, budete se na ně pak dívat jinak:

1) článek od Jiřího Fojtíka, alias Surpan

2) článek, který napsal Jiří Ščobák


Doporučuji vám si to přečíst a hlavně si pamatujte, že šneci tak nějak do akvária přirozeně patří. Tedy zapomeňte na likvidaci šneků a buďte za jejich přítomnost rádi. Pokud se vám šneci v akváriu přemnoží, znamená to, že překrmujete a oni mají příliš mnoho potravy.

Šneci občas vylézají pár centimetrů nad hladinu. To je normální.

Mohou vás však i varovat, že je v akváriu něco špatně (většinou s kvalitou vody). Pokud tedy uvidíte hromadný úprk šneků k hladině, zpozorněte. Může to znamenat nějaký problém v akváriu.


V každém z mých akvárií jsou šneci
V každém z mých akvárií jsou šneci

Osobně mám v každém ze svých pěti akvárií šneky. Raději mám ty menší, takže mám: okružáky, kružníky, levatky a pískořky. Jsou to miláčci, věřte mi a nepanikařte, když je ve svém akváriu objevíte :-)


zpět na rady